Ankara
+905053063393

Eposta Pazarlama Nedir, Ne İşe Yarar?

Tasarım ve Bilişim.

390114 email marketing 300x169 - Eposta Pazarlama Nedir, Ne İşe Yarar? Kesinlikle tecrübeniz şart olan bir dijital pazarlama taktiği varsa, e-posta pazarlamasıdır.

Vakit ve tecrübeler elektronik posta pazarlama yolunun, pazarlama dünyasında değerini ispat etmiş ve bir hayli işletmenin satışlarını artırmasına yardımcı olmuştur.

2016 seneninde, Campaign Monitor , e-posta pazarlamasına yatırım yapan her dolar için şirketlerin netice olarak 44 $ kazandıklarını belirten bir rapor yayınladı. Bu onlara ‘pazarlama krallığının kralı’ e-posta pazarlama demelerini sağladı .

E-posta pazarlaması nedir? İşte Wikipedia’nın tanımı:

“E-posta pazarlaması, e-posta kullanarak, çoklukla bir grup insana ticari bir ileti gönderme eylemidir. En geniş manasıyla, potansiyel veya mevcut bir müşteriye gönderilen her e-posta, e-posta pazarlaması olarak kabul edilebilir. Çoğunlukla reklam, iş talebi, satış veya bağış talebi için e-posta kullanmayı içerir ve sadakat, güven veya marka bilinirliği yaratması amaçlanır. ”

Bu tanımı daha iyi anlamak için, e-posta pazarlamasının nasıl çalıştığını daha teferruatlı olarak inceleyelim:

1. Adım E-posta listenizi oluşturarak başlayın. E-posta pazarlamasında yapılacak ilk şey , hedef kitlenizin e-posta adreslerini toplamaktır.Bunu internet sitenize, blog yazılarınıza veya açılış sayfalarınıza trafik çekerek yapabilirsiniz. Ziyaretçilerin e-posta listenize abone olmalarını isteyen bir ‘harekete geçirme ifadesi’ oluşturacağınız yer burasıdır.

İnsanlar çoğunlukla e-posta adreslerini vermek ile ilgili isteksizdir. Onları ikna etmek için, bir e-kitap, indirim kuponu, enteresan bir konu ile ilgili kampanyalar veya faydalı bulabilecekleri rastgele bir şey sunun.Ziyaretçilerinize ihtiyaçlarına özel şeyler sunduğunuzda, hiç düşünmeden epostalarını sizinle paylaşacaklardır.

2. Adım Uygun bir kampanya oluşturarak e-posta abonelerinizi besleyin. Onlardan sitenizde alışveriş yapmalarını istemek, e-posta pazarlamasına en kötü yaklaşımdır. Daha iyi bir alternatif, düşünceli, eğitici ve ilgili muhteva sunmaktır. Hemen peşinden, yavaşça satın almaya doğru takipçinizi teşvik etmeye başlayabilirsiniz.

Abonelerinizi meşgul edecek bir tür e-posta kampanyası geliştirmek, bir çok işletme sahibi muhteva yazarının meselesidir. Bu tür e-postaları yazmak istemiyorsanız, en iyi tercih sizin için kampanya oluşturmak üzere uzman bir metin yazarı kiralamak olacaktır.

3. Adım Profesyonel bir elektronik posta idare yazılımı kullanın. Her bir e-postayı abonelerinize manuel olarak göndermek randımanlı değildir ve bir çok elektronik posta hizmeti sağlayıcı tarafından blacklist ( kara liste ) ye alınmanıza kapı aralar. Mailchimp, ConvertKit veya Aweber gibi bir e-posta idare ve gönderim platformu kullanmak daha iyi bir yaklaşımdır.

Bu hizmetlerden birini kullanarak, e-posta kampanyalarınızı tamamiyle otomatik hale getirebilirsiniz, böylelikle bir kişi e-posta listenize abone olduğunda, e-postalarınızı otomatik olarak almaya başlar.

Ayrı olarak, bu hizmetler gerçekleştirdikleri entegrasyonlarla abonelerinize şahsi e-postalar göndermenize imkan sağlar. Mesela, bir kimse alışveriş sepetini internet sitenizde terk ederse, o kişiye otomatik olarak elektronik posta atabilir ve satın alma işlemini bitirmesi için sizin belirlediğiniz fırsatlar sunabilir.

İşletmeniz elektronik posta pazarlamasından ne gibi bir yarar sağlayacak?

Belirtildiği gibi, gözlenen yatırım kazancı yatırım yaptığınız her dolar için 44 $ ‘dır. Bu sizi ikna etmek için yeterli değilse, McKinsey tarafından yayınlanan bir çalışma e-posta pazarlamasının faydanını izah eder:

E-posta, müşterileri edinmenin sosyal medyadan çok daha tesirli bir yolu olmaya devam ediyor; Facebook ve Twitter’ın hemen hemen 40 katı. Bunun nedeni, tüm AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ tüketicilerinin yüzde 91’inin hala günlük e-posta kullanması ve e-postaların etkileşim hızının, sosyal medyanın en az üç katı olduğu düşünülmesinin yanı sıra, vasati sipariş değerinin de yüzde 17 daha yüksek olması.

 

WordPress veritabanı hatası: [Table 'ankaraba_db.wpab_formmaker_display_options' doesn't exist]
SELECT * FROM wpab_formmaker_display_options as display INNER JOIN wpab_formmaker as forms ON display.form_id = forms.id WHERE display.type != "embedded" and forms.published=1 AND forms.id NOT IN (0)