Arama Motoru Pazarlaması ( SEM ) Nedir?

SEM - Arama Motoru Pazarlaması ( SEM ) Nedir?

Arama Motoru Pazarlaması (SEM), isminden da anlaşılacağı gibi, sadece arama motorlarına odaklanan bir pazarlama etkinliğidir. Bu tür bir pazarlamada, internet sitenizi, ürününüzü veya hizmetinizi Google, Yandex veya Bing gibi arama motorlarında tanıtırsınız.

SEM nasıl çalışıyor:

1. Adım: Hedef kitlenizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi aramak için kullandığı bir anahtar kelime kümesi için öneri vererek başlayın.Sözgelişi, İstanbul’da Kadıköy’de ayakkabı satıyorsanız, Kadıköy’de en iyi spor ayakkabı mağazası,  Kadıköy nike spor ayakkabı” gibi kelimeler amaçlanacak en iyi anahtar kelimelerdir.

2. Adım: Bir anahtar kelime seçtikten sonra, bunun için bir reklam oluşturun. Çoğunlukla, arama motorları sadece metin reklamları gösterir; bu çok sayıda anahtar kelime oluşturmanızı tetikler; bu yüzden, ne kadar çok anahtar kelime o kadar yeni ziyaretçi ve reklamınızın o kişilere gösterilmesi demektir.Reklamınızı oluşturmak için evvelce bir PPC taktiği (tıklama başına ödeme) oluşturmak veya SEM uzmanı işe almak iyi bir bir fikir olabilir.

3. Adım: Son olarak artık fiyatı arama motoru reklamlarınızı oluşturabilirsiniz. Bir kişi, amaçladığınız anahtar kelimeleri bir arama motoruna girdiğinde, reklamınız arama neticelerinde görünecektir. Bir kişi reklamınızı tıkladığında ise tıklama başına fiyatı o anda ne ise reklamın onun karşılığını hesabınıza gider olarak yansıyacaktır.

Not: SEM , Arama Motoru Optimizasyonu mananına gelen SEO ile karıştırılmamalıdır . SEO, anahtar kelime araştırması ve diğer alakalı teknikleri kullanarak, internet sitenizin arama motorlarında organik olarak sıralamasını geliştirdiğiniz bir pazarlama taktiğidir.